3 ימים בפראג

הילדה אצל אמא שלי, אמא שלה איתי והבן (7 חודשים) איתנו.
טיסה ביום שישי בערב, נחתנו בערך ב22:00. החבילה הוזמנה דרך הסוכנת נאזרין טורס, כן כן, דיגיטל דיגיטל אבל אין כמו להרים טלפון ושיסגרו לך הכל. החבילה כללה גם שאטל מהשדה למלון. תהינו לגבי מיקום השאטל עד ששלט עם הכיתוב Omry Gelber משך אותנו. כנראה שזו ההסעה שלנו. פינוק.

טיול לפראג, מאי 2017
זוגתי המסודרת דאגה לציין שיש גם תינוק והרכב היה מצוייד בכסא חדיש ונקי. חלקנו אותו עם עוד זוג אמריקאי, אבל ירדנו קודם. המלון הוא K+K Hotel Central, היה סבבה לגמרי. הטיסה עברה סביר, תור מהיר בביקורת דרכונים בזכות העולל. 20 דקות למלון. הגענו רעבים. אחרי התרעננות מהירה יצאתי לתור אחר מזון. פראג היא לא ספרד. ב-23:00 אין מצב למצוא מטבח פתוח. חזרתי עם 2 חטיף ביגל טוסט ובקבוק בריזר לימון. הקטן דאג שאמא שלו תהיה עסוקה מספר פעמים בלילה וב-6:00 ההיתי על רגליים לסיבוב הרדמת תינוק והשלמת שעות שינה של האם. הדבר הראשון שגיליתי היה שבלילה הלכתי לכיוון הלא נכון והרחק ממרכז העיר. חוץ מזה, גיליתי שארזתי גינס לוחץ, מבד עבה ובחוץ חם מאוד.

הנוף מגשר צ'ארלס לפני שההמון מגיע
תינוק ישן ואמא מרוצה – מרכז העיר

חווית השייט, לא מרגש במיוחד
פיסת דשא וצל על האי בנהר

ההגדרה "אירופה הקלאסית" מאוד מתאימה לפראג. בשום שלב לא הרגשנו שאנחנו במזרח אירופה או באזור נחות. עיר נעימה, נקייה, מתוחזקת היטב ומלאה בתיירים. בסיבובי המוקדם בבוקר העיר היתה ריקה ולא פשוט היה למצוא קפה. כשמצאתי פגשתי במוכר חמוץ פנים, אנטישמי? כנראה שלא. התרשמתי שבפראג לא חזקים בשירות באופן כללי. הגעתי לנהר, לגשר צ'ארלס המפורסם, העיר נפתחה והתמונה היתה מרשימה ביותר. נהר רחב, ארמון ענק והרגשה טובה. היו מעט אנשים ונעים מאוד. חזרתי למלון שהיה ממוקם 500 מטר מהעיר העתיקה תוך חיפוש H&M להחלפת מלתחה מהירה. ארוחת בוקר, דיווח לנועה על ממצאי הטיול וארוחת בוקר במלון עם כל מה שצריך ואחד הבייקונים הטובים שאכלתי. אכלנו כל כך הרבה שהלכנו מדושנים עד הערב.

לא תכננו הרבה, בכל מקרה טיול עם פעוט קצת שונה ודורש זרימה. לכיכר המרכזית הענקית הגענו במהירות. כיכר רחבה חשופה ומרשימה. הפסקת הנקה שבסיומה הרחנו כמו חזיר על האש, שאגב, באופן אירוני זה בדיוק מה שגרם לנו להריח ככה. למעשה, אי אפשר לשהות יותר מחמש דקות ברדיוס של 500 מטר מחזיר על האש מבלי להריח כמו חזיר על האש. חזיר (שלם) על האש נפוץ במוקדי התיירים בסוף השבוע.

מפה לשם תרנו בעיר, הנה כמה מנקודות העניין וחוויות אישיות,

סיור לטירה – לטירה מדרגות לא באו בחשבון עם עגלה. לקחנו טראם 22. כרטיסים רכשנו במלון. הטרם היה די מפוצץ. ירדנו בתחנה הסמוכה לכניסה. בדיעבד היה כדאי לרדת תחנה קודם ולעבור דרך גן מדהים ומטופח עם עצי ענק. כמובן שעברנו אבל הלוך חזור.. יש בגן נקודות תצפית מדהימות לקתדרלה.

שייט בסירה – היה דרך נחמדה להעביר שעת בין ערביים אבל עם יד הלב, המסלול הקצר לא חשף עולם חדש או נוף שלא נצפה מהגשר. סירת הפדאלים נראתה נחמד יותר, אבל לא עם תינוק.

האי בנהר – מטופח ונעים, לחלוטין מתאים לאיזה הירגעות אחר צהריים. יש שם רכבת לילדים ולידה בית קפה מאולתר עם מכונת אספררסו. התאים בול.

מעבר לכך, את רשימת האתרים הסטנדרטים לבטח אפשר למצוא בכל פוסט ynet ממוצע.

אוכל

בפראג, בשונה למשל מרומא, אין לפני כל מסעדה "משכנע" עם תפריט. העדר ה"משכנע" מאוד משכנע אותי. ס"הכ עושה רושם שמסעדות רבות אינן מלכודת תיירים (בניגוד לרומא) עם זאת, השירות ככה ככה והאוכל לא פרץ גבולות.

מסעדות שאכלנו בהם:Potrefena Husa Hybernska – היתה ממש מול המלון שלנו, לא עפנו על המנות. להמבורגר ובירה – אחלה אבל האוירה והמקום לא פיצו על איכות האוכל והשירות. בניגוד לביקרת הפושרת שלי ראיתי ביקורות רבות טובות.

K The Two Brothers‬ – אנחנו חולים על אוכל הודי. היעדר האצע בארץ תמיד מעודד אותנו לאוכל בטיולים. מסעדה קלאסית, לא אכזבה (ציון אוכל 8), ממומלץ בחום. המסעדה מדורגת גבוה בפראג ומומלץ להזמין מראש. לא צילמנו 🙁

Secret Garden Prague – עצירת צהריים בחום הלוהוט, מוחיטו קר וכוס קפה. פאטיו חמוד וקטן, אווירה טובה ונראה מקום נהדר ללאנצ'.

Estrella restaurant‬ – עצירת צהריים, כמובן שברגע האחרון לפני שהמטבח נסגר. מסעדה טבעונית. אכלנו סלט קר מעולה ומפתיע (לפחות לטעמי) וגם פירה עם פטריות טוב מאוד. יחד עם בירה הפסקת צהריים נהדרת.

Kavárna a restaurace Na Baště – מסעדת תיירים לא מתיימרת בטירה של פראג. שוב, מצאנו את עצמנו בלי תכנון עם רעב וצורך בהפסקה. נכנסו לאחר המתנה קצרה. אחלה אוכל, סטיק, המבורגר, ציפס טרי ובירה קרה.

La Veranda‬ – המסעדה האחרונה, נכנסו שכבר התחלנו להסתכל על השעון לתכנון ההגעה לשדה התעופה. מסעדה יוקרתית עם עיצוב נעים. ההינו הלקוחות הראשונים של הערב. נכנסו לא קשורים עם מכנסיים קצרים ותינוק. התייחסו אלינו מקסים, לא מובן מאליו. שירות מצויין, אוכל מפונפן, מעוצב וטעים. להגיד שהתרגשתי… לא אגיד, אבל זה אני.